Google plus Pixel 3A i recension, den bästa kameran

Google plus Pixel 3A lanserades förra sommaren 2019 och är en slags “lätt” version av Pixel 3, som skär ner på vissa aspekter för att minska kostnaderna och för att kunna presentera den som en mellanklass med vissa premiumfunktioner som är typiska för en topp i sortimentet. Under de senaste dagarna har vi haft turen att prova det, och nedan ger vi er våra intryck av det.

Google plus Pixel 3A i analys, den bästa Android-upplevelsen och en kamera som är vettig

I dagens recension analyserar vi Google plus Pixel 3A, en terminal med SoC Snapdragon 670, 4gigas de memoria och vad som förmodligen är den bästa kameran i världen just nu. Låt oss se vad den har att erbjuda!

Design och visning

Pixel 3A-fästen en 5,6-tums OLED-skärm med en FullHD+-upplösning på 2220x1080p och en densitet på 441 dpi. Panelen har ett bildförhållande på 18,5:9, vilket innebär att den är lite längre än vanliga 16:9 widescreen-skärmar. Utan tvekan står vi inför en skärm som ser otroligt bra ut, med några riktigt djupa svarta och några idemvita.

Självklart har terminalen inte de typiska touchnavigeringsknapparna, vilket gör att all navigering sker direkt från den virtuella navigeringsfältet på skärmen. När det gäller utformningen av enheten har den ett matt ythölje förutom den övre bakre delen som är gjord av svart glas och ger den en ganska cool touch.

Vi kan säga att designen är en av dess svaga punkter, och det är att om vi tittar på den framifrån verkar det som att vi står inför en enhet från ett par år sedan: det finns inget hack och ramarna är mycket mer uttalad än i resten av mobilen trendig för tillfället. Här beror allt på var och ens smak, men om vi letar efter en mobil med ett futuristiskt utseende måste vi utan tvekan leta någon annanstans.

kraft och prestanda

Google plus Pixel 3A utrustar hårdvaran i en premium mellanklass med en processor 2,0 GHz Octa Core Snapdragon 670 med Adreno 615 GPU, 4 GB LPDDR4x RAM och 64 GB icke-expanderbart internminne. Allt detta med Android 10 som operativsystem i kommandot.

Även om komponenterna inte är något att bli upphetsad över, förstärks allt detta av mjukvarusidan. Inte nog med att vi har den bästa Android-upplevelsen för tillfället, med ett system rent från alla typer av onödiga applikationer, utan det faktum att det är en enhet som tillverkas av Google plus själv garanterar oss ett mycket omfattande tåg av uppdateringar och onlinehjälp, fram till maj 2022 .

Å andra sidan är prestandan den erbjuder också lovvärd, fungerar som en klocka i de flesta situationer, även om det kan bli ballast någon gång om vi spelar ett riktigt krävande spel i den grafiska sektionen, men inte än så länge.Vi har inte haft några problem i detta avseende (om du vill att jag ska prova ett spel eller en aplicación kan du be om det i kommentarsfältet).

Slutligen, kommentera också att Pixel 3A inkluderar obegränsat lagringsutrymme i Google plus Fotografía för att kunna spara alla våra bilder i hög upplösning och en Google plus-aplicación som liknar Shazam -men som fungerar sin conexión- som heter “It’s playing”, som identifierar låtarna som spelas runt omkring oss och visar oss namnet på låten och artisten i låsskärmen. De är fortfarande små detaljer, men de hjälper till att höja användarupplevelsen i den övergripande uppsättningen.

Kamera

Vi kommer till den starka punkten med Pixel 3A, den fotografiska delen. Den stora attraktionen med denna terminal är att har samma kamera som Pixel 3en mobil som kostar 850 euro och som vi kan ha här för lite mindre än halva det priset.

På den tekniska sidan översätts detta till en 12,2 MP Dual Pixel bakre lins med en 1,4 μm pixelbredd, f/1,8 bländare och elektronisk och optisk bildstabilisering. På framsidan har den valda kameran en upplösning på 8MP med 1,12 μm och f/2,0 bländare. Det som är bra med den här kameran är inte de fysiska komponenterna utan den otroliga mjukvaran som lyckas arbeta med data som samlas in av kameran för att leverera helt enkelt otroliga bilder, med särskild tonvikt på nattbilder eller bilder i svagt ljus. Det är vad Google plus har kallat HDR+-läget och det är standarden som alla bilder tas med (det finns även ett läge som heter ”HDR+ Enhanced” som ger ännu bättre resultat).

För att ge oss en uppfattning om hur kameran fungerar på natten, har vi tagit samma fotografía med kameran av ett estándar mellanregister (Xiaomi Mi A1) och Pixel 3A.

När det kommer till att ta porträtt lyser det också mycket, med en oskärpa effekt som verkligen är iögonfallande.

I allmänna termer kan vi säga att färgerna som fångas är mycket levande och ofta verkar något förstärkta, vilket skapar den rätta och nödvändiga kontrasten för att förstärka bilden.

Batteri

När det gäller batteriet så utrustar Pixel 3A ett 3 000 miliamperio-hora batteri med 18 W snabbladdning och en USB C-port. Vi har inte mycket klagomål i detta avseende heller. Det är inte ett särskilt kraftfullt batteri, men det laddas ganska snabbt och vi kan säga att det rör sig mer eller mindre i det vanliga genomsnittet för vilken mobil som helst: en dag eller så mellan laddningarna.

Å andra sidan har detta också en indirekt fördel, som är att eftersom batteriet inte är för stort minskar terminalens vikt avsevärt och når en handvikt på mindre än 150 gram, vilket gör den mycket bekväm att bära i din ficka.

anslutning

Slutligen, nämn också att den har Dual 2.4G+5G WiFi (802.11 a/b/g/n/ac 2×2 MIMO), Bluetooth 5.0 + LE (AptX och AptX HD codecs), samt nfc och Google plus Cast.

Pris och tillgänglighet

Google plus Pixel 3A är tillgänglig vía den officiella Google plus-butiken till ett pris av 399 euro. En XL-version med 6-tumsskärm finns också tillgänglig för 479 euro.

Slutsatser

Det råder ingen tvekan om att det här är en fantastisk telefon, även om det också är tydligt att den inte är för alla. Om vi ​​inte lägger alltför stor vikt vid kameran är det möjligt att den faller lite kort, eftersom vi för priset den har kan få kraftfullare terminaler och med en bättre processor för mycket mindre pengar. Men om vi letar efter en mobil som kan ta bilder på samma nivå som en 1000-euro-telefon och dessutom erbjuder en ren och sömlös Android-upplevelse, är Google plus Pixel 3A den bästa vi kan hitta på marknaden för närvarande.

Vi hoppas att du gillade vår artikel Google plus Pixel 3A i recension, den bästa kameran
och allt som har med saker att göra inom teknikvärlden, mobiltelefoner och den tekniska världen.

Intressanta saker att veta innebörden: Teknologi